Звички, які заважають працювати

Зазвичай ми поділяємо звички на шкідливі і корисні. Пити і курити – шкідливо, а от бігати вранці – дуже навіть корисно. Але все ж життя носить свої корективи в усталені класифікації – у багатьох людей є чималий набір звичок, які складно з упевненістю віднести до якогось одного розряду.

Звички, які заважають працювати

Складність полягає і в тому, що основи цих звичок закладені в першу чергу в нашій свідомості, сприйнятті світу і себе. І в той час як ми намагаємося переламати себе за допомогою сили волі і дисципліни, наші установки продовжують працювати, вселяючи нам, що ми знову хочемо повернутися до своїх слабкостей. Отже, давайте перерахуємо звички, які заважають працювати і поговоримо про те, яким саме чином вони знижують ефективність нашої праці.

Занадто багато сну

Людина нового тисячоліття схильна швидше до недосипу, ніж навпаки, але кожен стикався з тим, що часом спить набагато більше, ніж цього вимагає організм. Наприклад, у багатьох досить поширена звичка відсипатися в суботу та неділю, сподіваючись таким чином відновити сили. Напевно, ви помічали, що після півдобового сонного марафону чомусь не з’являється очікуваного відчуття бадьорості. Після довгого сну людина млява, її працездатність і мотивація на нулі, долає сильне бажання продовжити спати далі. Загалом, пересипання – ворог продуктивності, це однозначно. Більше того – воно може стати каталізатором появи хвороб серця і судин, а також діабету.

Мало руху

Більше половини американців страждають від надмірної ваги. І лише чотирнадцять відсотків з них приділяють час фізичним вправам. Згідно з результатами досліджень, перспективи самої товстої нації на планеті ще сумніше … А адже спорт або просто активний спосіб життя безпосередньо пов’язані з продуктивністю.

На жаль, у нас таку статистику не ведуть.

При сидячій роботі дуже важливо тримати м’язи в тонусі і насичувати мозок киснем за допомогою прогулянок і вправ. Якщо цього не робити, людина починає себе погано почувати – адже м’язи атрофуються, клітини мозку буквально страждають від задухи. Крім того, фізичні навантаження підвищують стресостійкість. А значить, необхідно викроювати час хоча б для піших прогулянок, якщо вже немає можливості ходити в тренажерний зал або робити зарядку.

Передозування інформацією

Інформація займає в нашому житті дуже важливе місце. В день ми пропускаємо через себе величезні потоки даних, які нам з готовністю підносять ЗМІ та світова павутина. Але в будь-якій справі можна перестаратися – це стосується і споживання інформації. Як мовиться, все добре в міру, і якщо споживати дані з жадібністю ненажери, то можна потрапити у справжню залежність від них.

Якщо ви кожні п’ять хвилин заглядаєте на свою сторінку в соцмережі або по кілька разів на дню переглядаєте новини в інтернеті – значить, ви стали жертвою згубної звички. Вона забирає багато часу і не приносить ніякої користі, та ще й заважає концентруватися на роботі. Спробуйте позбутися її – і вже на наступний день помітите, наскільки зросла ваша ефективність.

Знову відволікаємося?

Нинішній світ просто кишить усілякими відволікаючими факторами. То повідомлення в фейсбуці хтось прислав, то подруга по телефону подзвонила, то товариш по службі заглянув поговорити. Кинувши справу, якою ви займалися, ви не завжди зможете до неї повернутися – вже з’явилися нові нагальні турботи. То начальник викличе, то дитину з садка потрібно забрати, то проблемний клієнт на голову звалиться … Вся ця купа незакінчених справ стає все більше і має всі шанси перетворитися на нездоланну гору. Щоб цього не відбувалося, потрібно вміти не відволікатися, зосереджуватися на поточному завданні і концентрувати свою увагу.

Винахід велосипедів

Винаходи – це дуже добре, особливо якщо ваша професія – винахідник. Корисна ця властивість і для творчих людей, і для креативників. Але зараз ми не про це. Мова йде про непотрібне винахідництво, коли людина намагається сама дійти своїм розумом до всього, що їй належить зробити, замість того, щоб скористатися досвідом попередників. Така людина не прислухається ні до чиєї думки і не вивчає інформацію зі свого питання, вважаючи за краще набивати шишки самостійно.

В результаті ви можете витратити кілька днів на те, що могли зробити за пару годин. Потрібно лише не розпочинати роботу без інформаційної підготовки.

Бути перфекціоністом

Швидше за все, ви особисто знайомі з людьми, зацикленими на ідеальності всього, що вони роблять і що їх оточує. У всіх нас є тяга до перфекціонізму, але і в цьому випадку потрібно навчитися не перегинати палицю. Адже так можна витратити цілий вагон часу на доопрацювання несуттєвих дрібниць, на які ніхто, крім вас, не зверне увагу.

Щоб позбутися поганої звички робити все дуже добре, нагадуйте собі про принцип Парето, згідно з яким 80% результату досягається додатком всього 20% зусиль, а інші 80% ваших сил витрачаються на 20% результату. Як ви розумієте, останні двадцять відсотків найчастіше можна просто опустити.

Хапатися за все і відразу

Умінням робити одночасно кілька справ пишаються і ставлять нам в приклад Юлія Цезаря – ось мовляв, як треба. Адже при такій завантаженості роботою потрібно встигати за короткий час виконати мільйон завдань. Вмінню переключатися з одного завдання на інше потрібно вчитися, та й не у всіх є цей талант. Більшість з нас при спробі робити одночасно кілька процесів втрачають продуктивність в усіх напрямках. Простіше кажучи, роблять все і відразу, але погано.

Тому краще все ж приділяти всю свою увагу одній справі, не розпорошуючись на інші.

Не вести облік часу

Ви заглянули в соціальну мережу на хвилинку і навіть не помітили, як пролетіла година. Або так забалакались із співробітником, що закінчився робочий день. Ця звичка теж заважає працювати і знижує ефективність. Як можна говорити про планування справ, якщо ви без поняття, куди дівається ваш час?

Є і ще одна сторона цієї звички – постійне запізнення. Вона погано не тільки тим, що ви даремно витрачаєте свій час. Запізнюючись, ви висловлюєте неповагу людині, яка чекає вас.

Друзі-якоря

Всіх ваших друзів можна поділити на два типи – одні тягнуть вас вгору, інші вниз. Перші можуть послужити добрим прикладом в кар’єрних досягненнях, особистісному розвитку або побудові відносин. Другі ж постійно збивають вас зі шляху істинного. Звичайно, у вас можуть бути спільні хобі або навіть дружба зі шкільної лави, але якщо після зустрічі з ними ви весь наступний день страждаєте від похмілля – значить, краще переглянути відносини. Якщо ваші життєві установки надто різняться, то вам явно не по дорозі.

Кидати розпочате на півдорозі

Хтось не вміє відмовляти, а хтось занадто впевнений у своїх силах. Хтось хоче здатися краще в очах інших, а хтось намагається заслужити довіру начальства … Існують різні причини того, чому люди звалюють на себе більше завдань, ніж можуть понести. Так чи інакше, фінал завжди однаковий – росте список незакінчених справ, а разом з ним і занепокоєння. Людина або починає працювати в позаурочний час, або просто не вкладається в терміни, ніж заслуговує зовсім не ту реакцію начальства, до якої прагнув.

Забувати про відпочинок

Як відомо, добре – це ще не означає багато. Це стосується і роботи. Ефективна праця не має нічого спільного з семиденним робочим тижнем і 18-годинним робочим днем. Якщо ви працюєте саме так – зупиніться і переглянете свій розклад. Подібне самокатування призводить до зниження працездатності. А значить, потрібно знаходити час для відпочинку та приємного проведення часу. При цьому необхідно дотримуватися балансу: якщо ваша робота пов’язана зі спілкуванням, то відпочинок може виглядати як читання книги в самоті, а якщо ви весь час сидите за комп’ютером, треба періодично виїжджати на природу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.