Як правильно робити компліменти

Як часто ми забуваємо про те, що люди готові слухати хороші і добрі слова про себе годинами. Коли нам необхідно розташувати до себе співрозмовника, ми готові придумати масу можливих способів це зробити. Але часом забуваємо про такі прості і дієві речі як компліменти.

Як правильно робити компліменти

Прийнято робити компліменти жінкам, бо “жінки люблять вухами”. Але насправді чути про себе приємні слова раді всі, просто чоловіки найчастіше приховують свою реакцію на компліменти. Подібна схильність до розчулення від почутих слів про себе виходить від базової потреби людини – потреби в позитивних емоціях. Людина, яка допомагає вам задовольнити цю потребу, відразу стає приємною в спілкуванні і розташовує до себе.

Як говорити правильні компліменти

Зрозуміти, який з себе хороший і правильний комплімент, допоможе визначення цього поняття. Компліментом називають люб’язні, приємні слова, утішний відгук. І відрізняє його від лестощів саме мізерне перебільшення позитивних якостей чи характеристик людини. Для кращого сприйняття, думаю, варто навести приклад: “Ви чудово виглядаєте в цьому платті” (комплімент) і “Ви сама чарівна жінка” (лестощі). Останнє дуже явно показує, що вам прагнуть догодити, потішити. Часто за такими параметрами можна виявити, що саме хотіла зробити людина: комплімент чи затьмарити вас лестощами. Часто схвальні відгуки можуть бути спростовані і не прийняті через явну неправдивість. Не всім приємно таке ставлення до себе, хоча і ситуації бувають різними.

Зрозуміло, в діловій міжособистісній взаємодії частіше вимовляються компліменти як прояви дотепності і тонкого виконання майстерності спілкування. Але слід пам’ятати, що ваші слова можуть бути почуті і зрозумілі по-різному і слід тонко відчувати момент виконання компліментів. Інакше можна зіпсувати і настрій співрозмовника, і враження про себе.

Комплімент і похвала. Часто можна поставити в один ряд ці поняття. Але варто зауважити один нюанс застосування цих інструментів спілкування. Похвала вимовляється частіше “верхами” щодо “низів”, говорячи про службові стосунки, а комплімент вимовляють “низи” як би вихваляючи “верхи” над собою, дозволяючи їм ще більше піднестися.

Виходячи з вище сказаного, можна резюмувати, що правильний комплімент – це приємні слова, вимовлені про іншу людину, на тлі зменшення своїх достоїнств. Ось випадок з постійних буднів офісу. Один працівник каже іншому: “Як ти вмієш так ласкаво обходитися з бухгалтерією? Я вранці нашого головбуха годину мучив через довідки, а ти за 10 хвилин отримав від неї довідку та аналітику за останнім справах”.

Такому позитивному сприйняттю компліменту допомагає застосування в ньому відомих обом сторонам життєвих ситуацій або достоїнств партнера. Відбувається розкриття таких фактів, які виставляють іншу сторону процесу спілкування в більш вигідному становищі. А ось засновуючи комплімент на міфічних припущеннях, можна звести ці приємні слова до простих листяних висловлювань або зробити їх неправдоподібними. Тому, коли ви не впевнені, чи знає людина про що піде мова – варто нагадати йому про ці факти, а потім уже говорити компліменти на його честь.

Пробудження фантазій. Чудовими вважаються компліменти, що дозволяють спонукати співрозмовника подумки продовжити їх, дати волю фантазіям. Буває, чоловікові кажуть, що його автомобіль дуже хороший, потужний і що він сам відмінно виглядає поряд з цим авто. Як реагує людина на це: “Звичайно, адже я зміг заробити на цей автомобіль, я успішний у своїй справі. У мене все відмінно на роботі, та й вдома міцна та дружна сім’я, для якої я все це й роблю”. Виходить, зробивши комплімент особистим речам, їх власник може віднести ці слова на свій рахунок.

Ще один важливий факт – для точного попадання в ціль, необхідно, щоб потрібна частина компліменту була грамотно вибудувана, була простою і чіткою. Треба не накручувати пропозицію численними оборотами, а, навпаки, зробити простіше і зрозуміліше. Відійдіть від моралей, уникайте двозначності емоцій і слів при вимові компліментів.

Загальні фрази. Ми всі знаємо, що існує різноманітна кількість слів, які приємно почути будь-якій людині. Практично всі з нас хочуть бути здоровими, коханими, впевненими; бути процвітаючими, успішними; мати красивих дітей, рідних людей поруч і т.п. Міжособистісне спілкування допомагає отримати багато іншої, більш персоніфікованої інформації. Враховуючи позитивні характеристики або дії конкретної людини, ваш комплімент буде виглядати більш виграшним, і буде вище оцінений співрозмовником.

Проведемо експеримент – вимовимо комплімент людині, яку ви вважаєте, скажімо, не дуже успішною у кар’єрі. Подумайте, чи має вона таку ж думку про себе? Скоріш за все ні. Можливо, людина розставила свої життєві пріоритети інакше. Вона вважає, що необхідно більше часу приділяти своїй сім’ї і дітям. Ось і привід для компліменту: “Як хочеться, щоб моя сім’я, так само як і ваша, проводила час разом частіше”.

Помилки любителів. Ми помиляємося, коли думаємо, що говорити приємні слова варто тільки тим людям, від кого ми хочемо або можемо мати вигоду. А як же практика? Без наявності певного досвіду, сказати потрібні слова в потрібний момент якраз і буде найважчим завданням. Швидше за все, людина, до якої ви захочете звернутися, здогадується про ваш намір, а ви і не потренувалися. Отже, є думка, що нічого доброго з цієї затеї не вийде.

Компліменти кожен день. Як часто варто практикуватися в умінні говорити компліменти? Постійно. Будь-якій людині, яка заслуговує приємних слів на свою адресу, потрібно говорити компліменти. Тільки тренуваннями і практикою ви зможете відточити своє вміння робити компліменти чітко, ясно і в ціль. Не завадить навіть заснувати собі премію: “Комплімент дня”. І при вдалих висловлюваннях балувати себе хорошим настроєм!

Намагайтеся перший час вимовляти компліменти “без зайвих вух”, щоб інші люди вас не бентежили. Виділіть у співрозмовника такі його якості, які у вас менш виражені, і проговорите це йому дивлячись в очі. Дрібні промашки не стануть занадто помітні або будуть простимі для починаючого майстра, оскільки всі ми любимо чути схвальні слова про себе. Коли ви відчуєте, що оволодіваєте навичками – робить компліменти на людях. Так вони справлять більше враження на співрозмовника.

Підводячи підсумок сказаному, хочу зазначити, що в цій справі переможених немає. Вдалий і правильний комплімент осяває гарним настроєм всіх навколо. На обличчях співрозмовників, та й на вашому обличчі, з’являються посмішки, поліпшується самопочуття, а за ним і настрій.

Ну і наостанок пропоную вам подивитися чудове відео про силу компліменту:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.